pondělí 9. září 2013

Dovolená

Možná spíše než dovolená bych měla raději napsat pár dní volna, které u mě začaly čištěním koberce (ne, že by to po týdnu bylo znát, ale aspoň ten pocit.....).
Poslední srpnovou sobotu jsme se vydali na hrady.cz na Bouzov. Těšila jsem se, že uvidím na živo Kryštofy a Tomáše Kluse a Iné Kafe.... ale bohužel nápad jet bez větší časové rezervy mělo více lidí a tak jsme hodinu strávili v koloně pod zámkem a nakonec parkovali v místním JZD, protože ani organizátoři zřejmě nepočítali s takovou účastí.
Kryštofy jsme slyšeli jen z podzámčí.

Ani mě nenapadlo, jaká mačkanice to může být. Naštěstí zde platila nepřímá úměra a s přibývajicími hodinami ubývaly fronty a nakonec jsem se dostala i ke stánku s míchanými nápoji.

Koncerty jako takové byly moc fajn, hodinu na interpreta je sice málo, ale zase má každý svůj omezený čas, kdy může ukázat, co v něm je. Velmi mile mě překvapili Monkey Business, pár písniček znám z rádia, ale naživo nás uvolněná atmosféra úplně strhla.

Protože jsme měli volno jen pár dní a nechtěli jezdit nikam daleko, spokojili jsme se s jednodenními výlety.
Už dlouho jsem se chtěla podívat do Lesa Království u Grygova, Pavel si v okolí našel kešku a tak to konečně vyšlo. Celý les s rozlohou okolo 600 hektarů je přírodní rezervací, jehož největší pýchou je Královský dub starý 400-500 let, k jehož obejmutí je zapotřebí 4 dospělých osob. Je to opravdu majestátní strom viditelný již z dálky. Jediným rušivým elementem jsou koleje pár metrů od dubu, na kterých se prohání pendolino.

Další výlet byl na svatý Hostýn. Cesta nahoru byla strmá, ale naštěstí ne dlouhá. Napřed jsme se osvěžili u Vodní kaple.....



.......pak vystoupali až k bazilice a prošli Jurkovičovu křížovou cestu. Naštěstí tam moc turistů nebylo, tak jsme si užívali klidu tohoto místa.





Do třetice jsme se vydali do nedalekého Krakovce. Stojí tu barokní kaple sv. Antonína, od které je krásný výhled na celé okolí.

Od kapličky jsme sešli do údolí,  a pokračovali podél říčky, byla jsem překvapená, jak malebné údolíčko to je. Jako bonus jsme přinesli půl tašky praváků :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat